Rebranding Gigaset/Siemens

Rebranding Gigaset/Siemens

Brak komentarzy do Rebranding Gigaset/Siemens

Działania biznesowe Gigaset Communications GmbH ostatnich trzech lat były niezmiennie skoncentrowane na podstawowym celu, jakim jest stworzenie uznanej marki konsumenckiej. Kompleksowa reorganizacja, którą przeprowadziliśmy po odseparowaniu naszego przedsiębiorstwa od Siemens AG, pozwoliła nam położyć nacisk na rozwój zasadniczego dla nas modelu biznesowego. Oznacza to, że produkcja wysokiej klasy telefonów „Made in Germany” pozostaje najważniejszym dążeniem marki Gigaset. Teraz europejski lider rynku telefonii stacjonarnej kończy stopniowe przejście od „Siemens Gigaset” do samodzielnej marki „Gigaset”.

Wieloletnia tradycja i ogromne doświadczenie w dziedzinie telekomunikacji stanowią fundamenty marki Gigaset. Przedsiębiorstwo to powstało w ramach firmy Siemens AG, która ponad 160 lat temu zapoczątkowała rozwój telefonii i mogła dzięki temu czerpać z bogatej tradycji w zakresie badań, rozwoju, ekspertyz i technicznego know-how. Firma Gigaset, po wyodrębnieniu z Siemensa i sprzedaży w październiku 2008 roku, zmierza w kierunku zawężenia swojej działalności i wyzbycia się udziałów w innych, niezwiązanych bezpośrednio z telefonią stacjonarną obszarach.

Gigaset Communications GmbH, jako niezależna firma o zasięgu ogólnoświatowym, informowała swoich partnerów oraz klientów o transformacji marki w sposób subtelny i stopniowy. Logo marki Siemens, jako element zewnętrznego wizerunku firmy, było sukcesywnie redukowane.

Coraz większy akcent padał natomiast na nowy symbol – pomarańczowy napis Gigaset. Obecny, atrakcyjny i chwytliwy korporacyjny design, wypracowany w trakcie trzech minionych lat fazy przejściowej, znakomicie odzwierciedla misję europejskiego lidera rynku telefonii stacjonarnej. Jest nią zapewnienie swoim odbiorcom produktów najwyższej klasy. W kolejnych fazach procesu przemiany powzięto wszelkie niezbędne kroki z dbałością o każdy szczegół. Dotyczy to zmiany sposobu pakowania produktów, nowego stylu kreowania marki, nowego modelu obecności w Internecie oraz zmiany sposobu komunikacji w poszczególnych kanałach dystrybucji i w kontaktach z klientami. Cały proces transformacji wspierany był przez kampanie prowadzone zarówno online, jak i w punktach sprzedaży.

Gigaset przemawia do odbiorców językiem własnego designu – w szczególności poprzez wzornictwo swoich produktów. Wysoki standard estetyczny jest widoczną oznaką tego, że poszczególne modele marki Gigaset są artykułami z górnej półki. Jednocześnie firma Gigaset w pełni koncentruje się na tym segmencie rynku. Pozostaje więc jedynym dużym przedsiębiorstwem, które całkowicie skupiło się na obszarze telefonii stacjonarnej.

Marka Gigaset stała się całkowicie niezależna od 1 października 2011r. Logo marki Siemens wykorzystywane dotąd, jako integralny element wspólny został całkowicie wyłączone z użycia. Na mocy porozumienia z firmą Siemens, Gigaset był uprawniony do wykorzystywania tego znaku firmowego przez trzy lata okresu przejściowego.

W związku z powyższym, Gigaset Communications GmbH zwraca się z prośbą o zaprzestanie używania wszelkich materiałów zawierających logo marki Siemens w Państwa działaniach promocyjnych ze skutkiem natychmiastowym. Oczywiście, produkty już zawierające ten znak firmowy mogą nadal być sprzedawane. Wszelkie nowe materiały handlowe zawierają w tej chwili wyłącznie logo marki Gigaset. Chętnie udzielimy Państwu wszelkich informacji w tym zakresie, jeśli tylko będą mieli Państwo takie życzenie. Proszę wykorzystać tę okazję do zapoznania się z najnowszymi produktami marki Gigaset.

 

 

ul. Jagiellońska 78
03-301 Warszawa
Polska

 

e: faxim@faxim.pl
tel.: +48 22 654 76 60
faks: +48 22 654 76 60

Powrót na górę strony